Başlangıç » Gezi » Apeldoorn

Apeldoorn

Bugün ilk kez Türkiye dışındayım. Gece saat 1.30 gibi evden çıkıp Sabiha Gökçen Havalimanına geldik. Sabah 5.45’te uçağımız kalktı ve Eindhoven’a doğru yöneldi. Sabah hava çok bulutlu olduğundan güzelim İstanbul’umu göremedim.

Uçak değişik bir deneyim. İlk kez bindiğim için çok heyecanlandım, biraz da korktum. Ama çok güzel bir deneyim. Biraz uyudum,biraz dışarıyı seyrettim. Pencere kenarı güzel oluyor. Avrupa’ya yukarıdan bakmak çok güzel. Yolculuğun ilk bir – bir buçuk saati etraf bulutluydu, sonra birden açıldı. Aşağıda yeşil yeşil tarlalar, bir sürü rüzgar santralleri gördüm. Bir yerde çok büyük bir nehir ve bir şehir gördüm sonrasında iniş anonsu geldi, tahminen Düsseldorf’u görmüştüm.

Yerel saatle 8 gibi Eindhoven’a indik. Asuman abla ve Jimmy Enişte karşıladı bizi. Yaklaşık iki saatlik bir araba yolculuğundan sonra Deventer’e vardık. Biraz dinlenip, kahvaltıdan sonra Apeldoorn’a gittik.

Apeldoorn eski kraliçenin evinin olduğu şehir, aslında şehir demek için küçük bir yer ama çok güzel bir sarayı var. Saray ziyarete açık, eski arabalar, şu an kullanılmayan at ahırları, geniş bahçeleri ile çok hoş bir yer.

Akşam tekrar Deventer’e geri döndük. Güzel bir yemek faslından sonra yattık. Eee yollar uzun bizi bekliyor.