Başlangıç » Genel » Mantığın Sınırlarını Zorlamak: Askerlik

Mantığın Sınırlarını Zorlamak: Askerlik

Kategoriler

Follow MEHMET KILIÇ on WordPress.com

Bu blogu takip etmek ve yeni gönderilerle ilgili bildirimleri e-postayla almak için e-posta adresinizi girin.

Blog İstatistikleri

  • 199.430 ziyaretçi
Reklamlar

21-08-2009
İki komutanımız -biri astsubay diğeri uzman- oradan 10-15 kişi gelsin dedi, birkaç kişi çıktık mecburen, sonra herkes gelsin dedi 20 kişi olduk. Zaten fazla adam yok herkesi bir yere yollamışlar. Komutanlardan birisi “çok adam iyidir lazım olur” dedi. Takıldık peşinde gittik kırtasiye ambarına. Bir 5-10 dakika bekledik sonra içeriden 2 (yazıyla iki) adet A4 kağıdı kolisi ve 1 (yazıyla bir) zarf ile geldi 3 kişiye verdi haydi geri dönüyoruz dedi ve döndük.

22-08-2009
Askeriyenin verdiği, içinde resmi kıyafetler, iç çamaşırı, çorap, eşofman, şort, sabun, diş macunu gibi malzemelerin olduğu valizi aldık. Bir gün içindeki malzemeleri kullanma vakti geldi. (afedersiniz) Askerde uzun paçalı don makbuldür giydik. Sonra üstüne şortumuzu giyidk. O da ne donun paçaları ve beli şortun dışına taşan bir bölük dolusu adam.
Eee burası asker ocağı mantık olmaz değil mi?

26-08-2009
Yine aynı düzen devam ediyor. Mantık = 0
Denetim diye diye ortalığı ayağa kaldırdılar. Herşey düzenli mi temiz mi bakılıyor. İyi güzel. ama ne diye tuvalet,banyo,lavabo, kantin… hepsi kapatılır. Madem denetim bunlar çalışırken denetle de nasıl olduğunu görsünler.

– – – – –

09-09-2009
Devam ediyoruz durmak yok yola devam. Aynı öğünde bulgur ve pirinç pilavı beraber,afiyet olsun.

23-09-2009
Usta birliğinde ikinci perde, aynen devam. 9 kişi çağrılır. Birinden kerpeten istenir. O da kargaburun getirir. Artık doğrusu ikinciye kısmettir.

24-09-2009
Belirli bir zaman ve mekan kavramını unuttuğunuz ya da algılayamadığınız bir haldir asker olmak. Şehrin belli ama orada değil yada isimsiz ya da keşfedilmemiş, tanınmamış bir yerdir. Takvim belli ama hangi günü yaşadığın yada hangi takvimi kullandığını anlayamadığın bir haldir asker olmak. Geçen ayları yılları,tanıdığın insanları,gördüğün yerleri,okuduğuhn okulları düşününce ne işim var benim burada diyorsun.

Bir de etrafındaki insanlara bak her biri ayrı bir dünya. Sayıya vursan -bazen buna kendini de dahil edersin- bir sürü lüzumsuz insan. bunun kimisi asker,kimisi rütbeli; kimisi bu ülkede hatta dünyada bile lüzumsuz yere  alan kaplıyor ya o da ayrı bir konu.

25-09-2009
Düşünmek bile yok burada, istesen de düşünemiyorsun. Ne geçmiş ne gelecek. Maziyi düşünüp bir tebessüm etmek veya istikbale bakıp hayallerin içine dalmak, ne varsa artık havasından mı suyundan mı tamamen düş gücün siliniyor. İş, güç, aile, aşk, para, seyahat… düşünemiyorsun aklına bile gelmiyor. Sadece o an var ve insan tamamen robotlaşıyor. Askerlerin muhabbetlerinde geçen yemeklere konan yada konulduğu söylenen/düşünülen o malum madde  asıl insanın beynini, düş gücünü durduruyor.

28-09-2009
Az önce bir fıkrada rol aldım. Büfeye bakan Trabzonlu arkadaş elinde bir çay bardağı, diğerinde fincanla amir odasından çıktı. Elindekileri bana verip diğer bardakları almak için  diğer odaya girerken aman karıştırma yeniden çay doldurucam onlara dedi.

Burada sağlıkla ilgili bir sorunun varsa bile aynı saçmalıklar devam ediyor. Acemilikte iki kere soğuk algınlığı-öksürük şikayeti ile gittiğim revirden ağrı kesici (nova) + C vitamini iğnesi olarak döndüm. Birinde de C diye B vitamini yaptı salak askerin biri. Bu yine başka kişilerin başına gelenden daha makul sayılır.

Bir askerin gözlüğü kırılıyor, göz doktoruna sevk yazdırmak için revire müracaat ediyor. Doktorlar sevk yazacaklarına, şimdi senin gözün ağrır diyerek aynı benim iğneden ona da yapıp yolluyorlar. Olayın bir değişik türü ise usta birliğinde cereyan ediyor. Efsane değil gerçek bizzat yaşadım.  Bel ağrısı şikayeti ile revire giden askere gargara veriliyor.

Benden bu kadar, daha çok malzeme çıkar askerlikten.

Askerliğin saçmalıklarını ölçecek bir ölçü aleti keşfedilmemiştir. Teknolojinin keşfedeceği her şey bitse de onu bulamayacaktır.

Reklamlar

1 Yorum

  1. cihan demir dedi ki:

    Güzelmiş. favorilerim, fincan-çay bardağı – kerpeten/9 – gözlük

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d blogcu bunu beğendi: