Başlangıç » Gemide Çalışmak » Karar Vermek

Karar Vermek

Reklamlar

Gemi inşaatı mühendisiyken uzakyol vardiya mühendisi olmaya neden karar diye soranlara öncelikle söylediğim karada bir nasip bulamadım, ben de kısmetimi denizde aramaya karar verdim diyorum.

2007 yazında okulu bitirip diplomayı aldım. Diplomayı aldıktan sonra, okul devam ederken başladığım, part-time olarak çalıştığım işime 6 ay kadar daha devam ettim. Kafamda askerlik mi yoksa çalıştığım işyerinde yöneticilik başvurusu mu diye fırtınalar koparken ikisini de yapmayıp 2008’in şubatında Tuzla tersaneler bölgesinde özel bir tersanede yürütülen bir kimyasal tanker projesinde proje mühendisi yardımcısı olarak çalışmaya başladım. Buradaki onuncu ayımda kalite kontrol departmanına geçtim ve 2009 Temmuz ayının sonuna kadar çalıştım.

Ağustosta kısa dönem bahriyeli olarak askere gittim ve hayatımın en mantıksız tecrübelerini edindim. Düşünün şaka diye itfaiye merkezinde arkadaşını yakmaya kalkanların arasındayım. Askere giderken içinde bulunduğumuz ekonomik kriz ortamından ziyadesiyle haberdardım ve dönünce hiç bir şeyin aynı olmayacağının farkındaydım. Uzun bir müddet iş aramalar, iş görüşmeleri, tanışmalar, CV yollamalar ve bekleyişlerle geçti.

Yurtdışına yabancı dil kursuna gidip kendimi biraz geliştireyim dedim maliyete takıldım. Asker arkadaşımdan duymuştum, gemi işletme/charter/broker konusunda eğitim alıp gemi inşa sektörünün dışına çıkmayı düşündüm yine maliyete takıldım. İTÜ ve 9 Eylül Üniversitelerinde verilen uzakyol vardiya mühendisliği intibak eğitimini alıp gemiye çıkayım dedim yine maliyete takıldım.

Umutlar iyice tükenirken uzakyol olayının maliyetini bir arkadaşımla konuşuyorduk. Okula bir git derslerini kontrol ettir, bizim okuldan intibak eğitimine katılmadan belgeyi alanlar var, belki gerek kalmaz aldığın tüm dersler karşılıyor olabilir, dedi. Gittim, dediği gibiymiş. Vaktiyle müsteşarlık tarafından yapılan incelemelerde bazı seçmeli dersler tamamlandığında öğrencinin/mezunun uzakyol vardiya mühendisliği staj ve sınav hakkının olduğu bildirilmiş.

En sonunda bu konunun detaylarını araştırınca maliyete bu sefer çok takılmadım. Azar azar prosedürleri yerine getirip bu işi yapmaya karar verdim.

Teşekkür

Kendisiyle her ne kadar tanışmasam da  bu konuları takip ederken internette  bloguna (http://akorkmaz.blogspot.com/) rast geldiğim, hem bu sayfaları hazırlarken ilham aldığım hem de denize çıkma olayında faydasını gördüğüm meslektaşım olan sayın Aykut Korkmaz’a; okuldan ve askerden arkadaşlarım Şükrü, Ahmet, Erdem, Muharrem’e teşekkür ederim. Dar zamanlarda her zaman desteğini esirgemeyen ailemi bağışlayan yüce Allah’a şükürler olsun.

Her zaman uymasam da çok sevdiğim bir sözle bu sayfayı bitireyim. Devamı ileride,görüşmek üzere…
YOLA ÇIKMAYANA YOL AÇILMAZ

Reklamlar

1 Yorum

  1. aykutkorkmaz dedi ki:

    Birilerine faydalı olabilmek ve ilham kaynağı olabilmek 🙂 Sitemin amacına ulaştığını görüyorum ve çok teşekkürler. Denizcilik sektörü küçük belli mi olur karşılarışırız bakarsın. Sevgilerle Aykut Korkmaz.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d blogcu bunu beğendi: